close
تبلیغات در اینترنت
سایت بهترين ها ، the best site - 5
شهدای مدافع حرمیا فــــاطمـــــه الزهـــــــــــراسلام مدرسه
  • تاریخ: چهارشنبه 09 ارديبهشت 1394
    بازدید: 144

    بشارتت باد ای مدینه عشق
    بشارتت باد ای خطه توس
    بشارتت باد ای سلطان خراسان، ای علی بن موسی الرضا علیه السلام
    بشارتت باد آمدن فرزندی ک در همه آفاق یگانه است
    ولادت جوانترین امام شیعیان مبارک باد

  • تاریخ: پنجشنبه 03 ارديبهشت 1394
    بازدید: 149

    به خدا نزدیک‌تری اگه قبل از اینکه بیفتی گوشه‌ی بیمارستان، سرتو بالا کنی و بگی «خدایا به خاطر این تنِ سالم، یه عالمه شُکر»

  • تاریخ: پنجشنبه 20 فروردين 1394
    بازدید: 181

    استاد علی بابا عسگری نویسنده و محقق تاریخ و جغرافیای شهرستان بهشهر - گلوگاه، پس از عمری خدمت فرهنگی در سن 83 سالگی درگذشت.

    مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، محمدعظیمی، مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی هوتو: استاد علی بابا عسگری -پژوهشگر تاریخ و جغرافیای بهشهر - گلوگاه - 8 فروردین ماه امسال در سن 83 سالگی در گذشت.

     او تحصیلات ابتدایی را به علت فقر مالی خانواده از 12 سالگی آغاز کرد و با استعدادی که داشت توانست در سال 1330 به عنوان معلم پیمانی در گلوگاه مشغول به کار شود.

    موفقیت در دانشسرای مقدماتی گرگان و گرفتن دیپلم با نمره ی عالی موجب شد تا در اولین کنکور سراسری دانشگاه های کشور شرکت کرده، مدرک لیسانس تاریخ و جغرافیا را از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران دریافت کند.

    استاد عسگری از سال 1342 به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد به دانشگاه تهران رفت و تدریس را در مدارس عالی و دانشگاه های کشور  آغاز کرد.

    او علاوه بر تدریس، از سال 1343 آثار ارزشمند و گرانسنگی را در حوزه تاریخ، جغرافیا و نقشه برداری از مناطق مختلف کشور به جامعه ی فرهنگی عرضه داشت و بیش از پنج دهه از عمر خود را وقف خدمت در مدرسه جغرافیایی سحاب کرد.

    استاد عسگری با تالیف کتاب های تاریخی–تحقیقی «بهشهر (اشرف البلاد)» در سال 1350، جغرافیای مفصل هزار جریب و نقشه هزار جریب(نکا،بهشهر و گلوگاه) در سال 1365نسبت به زادگاه خود ادای دین کرد.

     کتاب بهشهر این استاد گران مایه به عنوان اولین کتاب تاریخی منطقه، هم چنان مورد استناد و استفاده پژوهشگران بومی مازندران و کشور است.

    خاطرنشان می کنیم استاد علی بابا عسگری از سال 1348 با تحقیقات اسنادی و میدانی نسبت به ثبت و ضبط اسناد و خاطرات تاریخی و جغرافیایی شهرستان بهشهر اهتمام داشت و فروتنانه در مقدمه این کتاب مرقوم داشت که: «از خوانندگان گرامی تمنا دارد هرگاه در بیان و تشریح مطالب خطا و لغزشی مشاهده نمودند با چشم اغماض در آن نگرند و عذرم را بپذیرند و بر بنده عیب نگیرند، زیرا کاری را که نگارنده شروع کرده بسیار خطیر و پرزحمت بوده است و جمع آوری و تدوین این همه مطالب جغرافیایی و تاریخی که متضمن تعدادی نقشه های تاریخی هم هست کار آسانی نیست. به هر حال نویسنده اعتراف می کند که این کار بی نقص و عیب نیست، اما به واسطه علاقه فراوانی که به موضوعات جغرافیایی و تاریخی منطقه ای، آن هم به زادگاه خویش دارم بضاعت مزجات ادبی و عدم امکانات، جرات اقدام به چنین امر مهمی را نموده و این راه دشوار را با قدم شوق پیموده است و تصور می کند خدمتی به فرهنگ و جغرافیای کشور عزیز خود کرده باشد و متوقع است که هم میهنان با حسن التفات به کتاب او بنگرند، باشد که بدینوسیله خاطر آنها از مطالعه کتاب بیشتر خرسند و متلذذ گردد.»

    از دیگر آثار ارزشمند استاد علی بابا عسگری می توان به کتاب های زیر اشاره کرد:
    (اطلس جهان تالیف در سال 1343) – (تاریخ عمومی و جغرافیای عمومی تالیف در سال 1348) – (جغرافیای کشورهاتالیف در سال 1351) – (اطلس اسناددرتاریخ خلیج فارس به 3 زبان در سال 1352) - (تهیه نقشه کتاب دانشنامه علی ابن ابیطالب) – (تهیه نقشه کتاب دانشنامه امام حسین (ع))–(تهیه نقشه کتاب دانشنامه غدیر عاشورا در سال 1391) –(اطلس تاریخی ایران و جغرافیا) – (اطلس مناسک حج در 10جلد) و نظارت بر ویراستاری و چاپ تمام کتابها، نقشه ها و اطلس ها از سال 1340 تا 1391 در مدرسه جغرافیایی.

    از استاد علی بابا عسگری سه فرزند برومند با مدرک دکترا در رشته های برق و مخابرات، باستان شناسی و پزشکی به یادگار مانده است.

    این محقق ارزشمند در 8 فروردین سال 1394 پس از عمری تلاش علمی و خدمات فرهنگی بدرود حیات گفت و طبق وصیت ایشان در گورستان تاریخی سفیدجاه به خاک سپرده می شود.


     این ضایعه فرهنگی را به خانواده های عسگری، کاشانی مطلق و جامعه ی فرهنگی بهشهر، گلوگاه و پژوهشگران استان مازندران و کشور تسلیت عرض می نماییم و برای روح بلند ایشان علو درجات را از درگاه خداوندی مسئلت داریم.


  • تاریخ: جمعه 07 فروردين 1394
    بازدید: 148

    هر انسانی عطر خاصی دارد

    گاهی برخی عجیب بوی خدا می دهند

    درست مثل مادر

  • تاریخ: چهارشنبه 05 فروردين 1394
    بازدید: 115

    چند نکته‌ی مهم برای افزایش کیفیت مطالعه

     

    بیش‌ترین توصیه‌ای که به دانش‌آموزان می‌شود، افزایش ساعات مطالعه و رساندن آن به حد مطلوب است. البته در کنار این مسئله باید مفید بودن این ساعات را هم در نظر گرفت. در این راستا به موارد زیر توجه کنید:

    1. مطالعه را هر روز از یک ساعت مشخص آغاز کنید.

    2. بعد از رسیدن از مدرسه  2- 1.5 ساعت استراحت کافی به نظر می‌رسد.

    3. مطالعه را از درس همان روز آغاز کنید.

    4. ابتدا از درسی که به آن علاقه دارید آغاز کنید.

    به ادامه مطلب بروید .........:.

  • تاریخ: چهارشنبه 05 فروردين 1394
    بازدید: 425

    پس از ورود به صفحه فیلم ها، مقطع تحصیلی خود را انتخاب کنید، کلاس خود را انتخاب نمایید. آن گاه بر روی درس مورد نظر کلیک کنید .

    روی تصویر زیر کلیک کنید

  • تاریخ: جمعه 29 اسفند 1393
    بازدید: 172

    هر سال منم عبد عطایت مادر
    خوشبخت شدم از دعایت مادر
    نوروز که قابلی ندارد بی بی
    صد عید، الهی به فدایت مادر

    برای ورود به بخش ویژه این ایام روی تصویر زیر کلیک کنید

  • تاریخ: سه شنبه 26 اسفند 1393
    بازدید: 377

    تكنيك هاي تثبيت يادگيري

    معمولا دانش آموزان دوره ابتدايي از فراموشي مطالب اظهار گلايه دارند . آنها مي گويند ((مطلبي را ياد مي گيريم ولي بلافاصله فراموش مي كنيم .)) درصورتي كه بتوان دوام مطالب آموخته شده را در افراد بيشتر نمود مي توان از آموختني ها به صورت كامل تري بهره برداري كرد .

    در دوره ابتدايي اگر آموزش همراه با بازي و ايجاد علاقه باشد يادگيري حاصل از آن مي تواند تثبيت شود .

    با اين روش در واقع محيطي را خلق كرده ايم كه در آن كودك را به فكر كردن ،حل مسئله ،ساختن ، جستجو ،كشف و در نهايت يادگيري تشويق مي كند .

    به گفته ي هيلگارد؛؛ تكوين يك تداعي يا پيوند بين دو رويداد اساسي ترين شكل يادگيري است ؛؛

    تكنيك هاي ياد شده در قالب :بازي - فعاليت هاي هنري - كارهاي دستي و هنرنمايي معلم مي تواند عرضه شود .

    الف )بازي

    ...............

    ب:فعاليت هاي هنري

    ................

    ج : كارهاي دستي

     ...............

    برای توضیح بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

  • تاریخ: سه شنبه 26 اسفند 1393
    بازدید: 147

    زمانی که یک آدم بزرگ بچه کوچکی را می زند این مسئله موجب می شود که بچه احساس عجز و نا امیدی کند. این احساسات باعث می شود که کودک  افسرده و پر خاشگر شود.

     چه کار باید کرد :

    به کودکانتان آموزش دهید که شما می خواهید که آن ها  چگونه عمل کنند. چون کودکان اغلب نمی دانند که در حال انجام دادن چیزی غلط هستند. برای آموزش دادن با آن ها سازگار و ثابت قدم باشید. آن ها می خواهند شما را خوشحال کنند.

     زدن یک کودک حل مشکل را به او نمی آموزد. فقط به او می آموزد که احساس بدی نسبت به خود داشته باشد  و عزت نفس او پائین بیاید. عزت نفس پائین می تواند تا آخر عمر همراه آن ها باشد. آن چه که می گوئید مراقب آن چه که می گوئید باشید معنی کلمات می تواند به اندازه زدن به آن ها آسیب بزند.

     به ادامه مطلب بروید ........

  • تاریخ: سه شنبه 26 اسفند 1393
    بازدید: 3789

    پاره ای از روش های فعال تدریس

     

    مقدمه

    تسلط معلم برروش ها و فنون آموزشي يكي از ملاك هاي شايستگي معلمان به حساب مي آيد . در واقع بسياري از صاحب نظران اين ملاك را بر ديگر ملاك هاي شايستگي معلمان ترجيح مي دهند . پيروان اين ملاك معلم را مانند فرد صاحب فن ديگري مي دانند كه هر چه بر فوت و فن كارش مسلط باشد در كارش موفق تر خواهد بود ، ( ملكي ، 1385 ص 97 ) روش عبارت است از سازماندهي فرآيند ياددهي – يادگيري و روش تدريس عبارت است از تعامل يا رفتارمتقابل معلم و شاگرد بر اساس طراحي منظم و هدفدار معلم براي ايجاد تغيير در رفتار شاگرد ( شعباني ، 1384 )

    در يك تدريس موفق و اثر بخش علاوه بر شخصيت و مقام و منزلت معنوي و اعتبار معلم در نزد شاگردان شناخت انواع روش هاي تدريس و توانايي بكار گيري آنها در كلاس درس از اهميت قابل توجهي برخوردار است . چرا كه اگر روش هاي تدريس به كار گرفته شده نا مناسب باشد و با محتواي مورد همخواني نداشته باشد و يا اينكه معلمان به روش هاي تدريس مورد استفاده تسلط نداشته باشند ، در اين صورت معلوم نخواهد بود كه بر سر اهداف آموزشي كه همه تلاش ها و امكانات درخدمت تحقق آنها هستند در مدارس و كلاس هاي درس چه خواهد آمد تدريس مي تواند زيبا باشد ، دلچسب و برانگيزاننده باشد ، اميد بخش باشد ، اثر بخش باشد ، پويا باشد وقتي كه معلمان در بكارگيري روش هاي تدريس مهارت داشته باشند .

    تسلط بر روش هاي تدريس از آنجا در امر آموزش اهميت دارد كه .........

    به ادامه مطلب بروید ........

     

  • تاریخ: سه شنبه 26 اسفند 1393
    بازدید: 497

    این دانش آموزان دارای هوش متوسط می باشند و به لحاظ ضریب هوشی در مرز بین عادی و استثنایی قرار دارند به همین دلیل به آنها دانش آموز مرزی(دیر آموز) می گویند.ضریب هوشی آنان معمولا بین 70 تا 85 می باشد.برخی از ویژگیهای آنها بشرح زیر می باشد:

    *این دانش آموزان در همه دروس ضعیف هستند. جایگاه این دانش آموزان در مدارس عادی است  و به دلیل اینکه در همه دروس ضعیف می باشند نمی توانند تحت پوشش مراکز مشکلات ویژه یادگیری قرار گیرند(دانش آموزان دچار مشکلات یادگیری در یک یا چند درس ضعیف می باشند و نه در همه دروس).

    * سوالات را با  کندی پاسخ می دهند.

    * در مقابل مشکلات کم تحمل هستند.

    * اعتماد بنفس پایینی دارند و ترسو هستند.

    * اغلب در یک یا چند پایه مردود می شوند.

    *بی دقت و کم توجه هستند و به آسانی حواسشان پرت می شود.

    * برخی از آنان بیش فعال می باشند.

    * رفتار اغلب آنها غیر قابل پیش بینی است.

    *به آسانی شکست می خورند.

    * به فعالیتهای بیشتری جهت خواندن نیاز دارند.

    * مفاهیم انتزاعی را بخوبی درک نمی کنند.

    * در انجام تکالیف روزانه مشکل دارند.

    * مرتبا شکست می خورند.

    * به تکرار و تمرین بیشتری نیاز دارند.

    * عملکرد آنها از سطح کلاسی پایین تر است.

    * دستورات و دستوالعملها را بخوبی درک نمی کنند.

    * در زمان بندی مشکل دارند.

     و ........  روی ادامه مطلب کلیک کنید

  • تاریخ: سه شنبه 26 اسفند 1393
    بازدید: 424

    مشکلات عاطفی کودکان

    مقدمه:در ابعاد مختلف رشد کودک، «بعد عاطفی» از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا آثار و نتایج آن، در روح و روان فرد، برای همیشه پابرجا می‌ماند. کودکی که دچار مشکل عاطفی شود، احساس بی‌لیاقتی می‌کند و همین امر، ناراحتی‌های عاطفی او را افزایش می‌دهد.

    در ادامه مطلب خواهید دیدنکات اساسی در مورد مشکلات عاطفی کودکان

    ليست صفحات

    تعداد صفحات : 28